Pertsonak konektatzeko aukera historikoa

Trintxera kentzearen, geltoki intermodala sortzearen eta abiadura handia heltzearen ondorioz, Bilbo-Abando Bizkaiko historiako tren proiekturik garrantzitsuena da.

Pertsonak konektatzeko aukera historikoa

Trintxera kentzearen, geltoki intermodala sortzearen eta abiadura handia heltzearen ondorioz, Bilbo-Abando Bizkaiko historiako tren proiekturik garrantzitsuena da.

Azken jakinarazpenak

GEHIAGO IKUSI
Gobierno vasco Ayuntamiento de Bilbao
Berriak

Eusko Jaurlaritzak, Bilboko Udalak eta Sustapen Ministerioak AHTaren Abandoko geltoki berriaren proiektua itxi dute

Proiektuak gertuko ingurunearekin integratzeko eta hiri eraldaketarako aukera ematen du, irisgarritasuna hobetzen du, intermodaltasuna sustatzen…
Berriak

Jenderen esku jarri da Bilboko sarbideei eta Abandoko geltoki berriari buruzko informazio azterlana

Horrela bete egiten da Eusko Jaurlaritzak eta Sustapen Ministerioak Euskadin abiadura osatzeko adostu zuten egutegia…
tapia_alta_velocidad
Berriak

Eusko Jaurlaritza lanean ari da 2024ko hasieran Abiadura Handiko Trenaren zerbitzua abian jar dadin

Ekonomiaren Garapen eta Azpiegitura sailburu Arantxa Tapiak baieztatu du gaur AHTaren zerbitzua abian jar daitekeela…

Ez da geltoki hutsa, hiri proiektua da

Egungo trenbide zabalgunea lur azpian sartuz, betidanik banatuta egon diren auzoak lotzen dira, eta, aldi berean, herritarrentzat guneak irabazten dira. Bilbok, atseginagoa, konektatuagoa eta pertsonentzako irekiagoa izango den hiriaren bihotz berria irabaziko du.

Proiektuaren onurak

KONEKTIBITATEAREN HOBEKUNTZA

Lur azpiko intermodal handiari esker, lotura zuzena ezarriko da Penintsulako eta Europako gainerako lekuekin. Hiriaren beraren bihotza, bizkaitarren abiatzeko nasa bilakatuko da, komunikazioen 0 kilometroa. 6 garraio modu baino gehiagok egingo dute bat bertan.

HIRIGINTZA ARLOKO HOBEKUNTZAK

Proiektuak datozen 100 urteetan hiriak egin behar duen bidea markatzen du. Lehen bereizita zeuden auzoak elkartzea eta inguruetako kaleak hobetzea ekarriko du. Etorkizuneko Bilbo eraikitzeko aukera paregabea izango da.

GIZARTE ARLOKO HOBEKUNTZAK

Zauriak ixteko, Bilbo Zaharreko, Abandoko eta Zabalako biztanleak bereizten dituen ehun urte baino gehiagoko trintxera estaltzeko eta herritarrentzat gune berriak egiteko unea heldu da. Etorkizunak, biztanleekin eta bisitariekin atsegina izango den hiria eskatzen du.

Konektatutako gunea

Geltoki intermodaletik 500 metro eskasera Zazpikaleak – Casco Viejo geltokia dago. Bertan konexioa egin daiteke metroaren 3. linearekin eta Euskotreneko linea nagusiekin. Horrela, Abando – Zazpikaleak hiriaren bihotza bilakatuko dira.

GEHIAGO IKUSI
Eraikin bakarrean zentratuko dira bidaiarien arretarako zerbitzu guztiak, intermodalitatea sustatuz
500 plaza baino gehiagoko aparkalekua
Teilatua eta beirate esanguratsua kontserbatuko dira
Autobus geltokia
Lotura metroarekin
Lur azpiko lehen mailan RENFEren aldirietako 5 trenbide eta nasa eta FEVE izandakoaren beste 3 egongo dira
Bidaiariei itxaroteko aukera emango dien mezzanina edo banaketa ataria
-3 mailan abiadura handiko 8 trenbide eta nasa egongo dira
Eraikin bakarrean zentratuko dira bidaiarien arretarako zerbitzu guztiak, intermodalitatea sustatuz
500 plaza baino gehiagoko aparkalekua
Teilatua eta beirate esanguratsua kontserbatuko dira
Autobus geltokia
Lotura metroarekin
Lur azpiko lehen mailan RENFEren aldirietako 5 trenbide eta nasa eta FEVE izandakoaren beste 3 egongo dira
Bidaiariei itxaroteko aukera emango dien mezzanina edo banaketa ataria
-3 mailan abiadura handiko 8 trenbide eta nasa egongo dira

Abiadura handiko konexioa

Abiadura handia Bilbo erdialderaino lur azpitik sartzea aurrerapen historikoa da hiriarentzat. Bidaiak egiteko denborak murrizten dituen eta pertsonen eta jomugen arteko konexio hobea eskaintzen duen garraio jasangarria eta eraginkorra. Abandorekin dagoen Abiadura Handiaren konexioa Abusu eta Abando arteko 2,1 kilometroko trenbide bikoitzeko tunel berriaren bitartez egingo da. Basauri-Abusu tartearen amaieratik abiatu eta Cantalojaseko tunela azpitik gurutzatuko du egungo trenbide zabalgunearen behealdetik, etorkizuneko geltokira heldu arte.

GEHIAGO IKUSI

Euskal Y-aren ibilbidea

Abiadura handia eta intermodalitatea

Abiadura handiko trenek beste edozein garraiobidek baino puntualtasun handiagoa eskaintzen dute. Gainera, internetera konektatu ala telefono deiak egiteko aukera ematen du, modu erosoan bidaiatuz. Penintsulako eta Europako hiriburuekin modu lehiakorretan konektatuko gaitu, denbora tarteak nabarmen murriztuz, eta beste garraio moduekin intermodalitatea bermatuz.

Garraio aldaketa ez da inoiz hain erraza izan

Geltokiaren intermodalitateak lurralde mailako tren lineen eta beste garraiobide batzuen arteko bat egitea ekarriko du, abiadura handiarekin, tranbiarekin edo autobusarekin, besteak beste. Horrez gain, bostehun metro eskasera metroaren 3. lineako Zazpikaleak-Casco Viejo geltokia dago. Bertan konexioa ezar daiteke metroaren 3. linearekin eta Euskotrenen linea nagusiekin. Horrela, Abando-Zazpi Kaleak hiriaren bihotza bilakatuko dira.

Bilboko trenbidearen historia

Industria eta ekonomia iraultza

XIX. eta XX. mendeetako hazkunde ekonomikoa ez da ulertzen tren barik, lurretik pertsonak eta merkantziak eramateko garraiobide eraginkorrena. Oinarrizko medioa Bizkaiaren garapena ulertzeko.

 

Konkordiako geltokiaren barrualdea 1955ean.

 

Engerth lokomotora Atxuriko geltokian 1921ean.

 

Lokomotoraren bedeinkapena, 1863ko martxoaren 1ean Bilbo-Tutera linea inauguratu ondoren.

 

Bilbo-Abandoko geltokiaren barrualdea 1988an.

 

Norte 3014 lokomotora Bilbo-Abandon 1959an.

 

Telefono zutabea Iparraldeko geltokian 1926an.

1
1

Industria eta ekonomia iraultza

XIX. eta XX. mendeetako hazkunde ekonomikoa ez da ulertzen tren barik, lurretik pertsonak eta merkantziak eramateko garraiobide eraginkorrena. Oinarrizko medioa Bizkaiaren garapena ulertzeko.

 

Konkordiako geltokiaren barrualdea 1955ean.

 

Engerth lokomotora Atxuriko geltokian 1921ean.

 

Lokomotoraren bedeinkapena, 1863ko martxoaren 1ean Bilbo-Tutera linea inauguratu ondoren.

 

Bilbo-Abandoko geltokiaren barrualdea 1988an.

 

Norte 3014 lokomotora Bilbo-Abandon 1959an.

 

Telefono zutabea Iparraldeko geltokian 1926an.

1
1

Aukera gune berriak

Bilboren industria birmoldaketaren zutabeetako bat trenak utzitako guneak baliatzea izan da. Egungo Bilbo ez da ulertzen lehen hiria bereizten zuten trenbide zabalguneak berreskuratu barik.

 

Amezolako trenbide zabalgunea 1996an.

 

Ametzolako eraikinak eta parkeak 2012an.

 

Euskalduna ontziola eta Abandoibarrako trenbideak 1957an.

 

Abandoibarraren birgaitzea 2017an.

 

Matikoko trenbide zaharrak 2010ean.

 

Artasaminako pasealekua Matikon 2016an.

1
1

Aukera gune berriak

Bilboren industria birmoldaketaren zutabeetako bat trenak utzitako guneak baliatzea izan da. Egungo Bilbo ez da ulertzen lehen hiria bereizten zuten trenbide zabalguneak berreskuratu barik.

 

Amezolako trenbide zabalgunea 1996an.

 

Ametzolako eraikinak eta parkeak 2012an.

 

Euskalduna ontziola eta Abandoibarrako trenbideak 1957an.

 

Abandoibarraren birgaitzea 2017an.

 

Matikoko trenbide zaharrak 2010ean.

 

Artasaminako pasealekua Matikon 2016an.

1
1

Auzoak

Biztanleekin batera, auzoak dira proiektu honen protagonista nagusiak. Auzoen fisonomia aldatu egingo da berriro, oraingo honetan aspaldiko zauriak ixteko eta datozen 100 urteetarako ingurune kohesionatua finkatzeko.

 

Ripako kaiaren ikuspegia, Abandoko geltokia atzealdean, 1863an.

 

Ilunabarra Abandon.

 

Astilleros Arana Uribitarten 1860ko hamarkadan.

 

Uribitarteren egungo egoera Zubizuritik, Isozaki dorreak atzealdean.

 

San Frantzisko kalea XX. mendearen hasieran.

 

Maiatzaren 2ko kalea merkatu-txiki egun batean.

 

Alde Zaharraren eta Bilbo Zaharraren ikuspegia XIX. mendearen amaieran.

 

Alde Zaharraren eta Bilbo Zaharraren egungo ikuspegia.

 

Bilbo-Abandoko geltokiaren ikuspegi orokorra, Zabalatik ikusita, 1875ean.

 

Zabala auzoko eraikinen xehetasuna.

 

Telefono zutabea “Iparraldeko geltokian” 1926an.

 

Abandoko trenbide zabalgunearen egungo egoera.

1
1

Auzoak

Biztanleekin batera, auzoak dira proiektu honen protagonista nagusiak. Auzoen fisonomia aldatu egingo da berriro, oraingo honetan aspaldiko zauriak ixteko eta datozen 100 urteetarako ingurune kohesionatua finkatzeko.

 

Ripako kaiaren ikuspegia, Abandoko geltokia atzealdean, 1863an.

 

Ilunabarra Abandon.

 

Astilleros Arana Uribitarten 1860ko hamarkadan.

 

Uribitarteren egungo egoera Zubizuritik, Isozaki dorreak atzealdean.

 

San Frantzisko kalea XX. mendearen hasieran.

 

Maiatzaren 2ko kalea merkatu-txiki egun batean.

 

Alde Zaharraren eta Bilbo Zaharraren ikuspegia XIX. mendearen amaieran.

 

Alde Zaharraren eta Bilbo Zaharraren egungo ikuspegia.

 

Bilbo-Abandoko geltokiaren ikuspegi orokorra, Zabalatik ikusita, 1875ean.

 

Zabala auzoko eraikinen xehetasuna.

 

Telefono zutabea “Iparraldeko geltokian” 1926an.

 

Abandoko trenbide zabalgunearen egungo egoera.

1
1